Recensies - METRO 2033 / METRO 2034 - Dmitry Glukhovsky - Glagoslav Publications Ltd.

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Recensies

"Voor de hand liggende oplossingen zijn er niet in dit verhaal. Onverwachte gebeurtenissen vinden plaats en het voor de hand liggende, gebeurt juist niet. Een onvoorspelbaar verhaal waarvan het onverwachte einde veel te snel komt. Ik heb genoten van het boek en zelfs als sciencefiction niet helemaal jouw genre is, zou ik het je toch zeker aanbevelen. "
Plazilla.com

"Niet monsters, mutanten, demonen, geesten of reuzenratten moet je vrezen als metrobewoner. Nee, het zijn de mensen zelf, je soortgenoten, waar je bang voor moet zijn. De mens is bang, dom, bijgelovig en egoïstisch en iedere vorm van beschaving die hij opbouwt brengt uitsluiting, machtsmisbruik en geweld met zich mee.”
Hanta.nl

“Al met al is dit boek een echt post-apocalyptisch verhaal met hier en daar wat spannende beschrijvingen, lappen tekst met geschiedenis en veel menselijke interactie met onder andere soms een kleine green peace boodschap.”
Soraya Blog

“Gloechovski heeft met Metro 2033 een gekke combinatie van spanning, actie en filosofie afgeleverd, geschreven in een prachtige stijl. Een heerlijk divers boek dat doet verlangen naar een vervolg.”
Nielsnijbirg.nl

“All in all Artjoms story offers an interesting glimpse into the psyche of man. At the same time gives his story a clear warning against war and violence. Artjoms encounters with different mutants give the necessary tension to the story, so it will not get bogged down in endless speculations.”
Drukinkt Blog

“Het wordt een donkere, zwaarmoedige reis vol gevaren en mysteries, met vreemde personnages en nog vreemdere gesprekken, filosoferend over het menszijn, over de grote ramp, over religie, over macht. Soms best spannend vooral de bovengrondse episodes, al moet je toch bijna tot in de helft van het boek doorlezen om tot de betere actie en spanning te geraken. “
Amable.be

“In het begin moest ik wel wennen is aan de stijl van Gloechovsky en ik moet de concentratie er absoluut bij houden. Maar het boek is de moeite waard om door te zetten en te lezen. De grauwe, duistere wereld van de Metro komt in de loop van het boek steeds meer tot leven en is boeiend en bijzonder intrigerend. “
CharlottesBoeken Blog

“Deze depressieve wereld is tot in detail uitgewerkt. Gloechovsky laat bijvoorbeeld niet na te vertellen hoe de bewoners aan voedsel of frisse lucht komen. Ook de verschillende groeperingen met elk hun eigen leefwijze en organisatie worden goed uitgelicht. Juist doordat alles zo realistisch en geloofwaardig is overkomt dringt de verschrikkelijke situatie van de personages echt tot je door. Ondanks (of misschien juist dankzij) deze naargeestige setting, weet het verhaal je over te halen om door te lezen. Je wilt weten hoe andere groepen het doen, hoe andere stations eruitzien en hoe het nou precies zit met die mysterieuze 'zwarten'.”
FantasyWereld

“It is no Peace in the metro, many clans fighting each other stations, food and guns. There is nothing learned in 20 years. If you do what you've always done ... The book has no happy ending. Perfect for the auditor knew loomed, but do not expect high-tech computer-driven developments. Also perfect for the builders of the North South Line: who can read that in 2033 in the metro needs: from inside hermetically sealable outputs.”
Escia.me

“Door de ogen en in het hart van de 24-jarige Artjom beleeft de lezer op indringende wijze de dreiging van een door een kernramp zo goed als vergane wereld, vol met voorheen onbekende dreigende levensvormen. Dit alles speelt zich dus af in de ondergrondse van Moskou. Op hem rust de taak rust om hulp te gaan halen via een uitermate spannende reis door datzelfde metrostelsel. Een uniek SF boek wat je onmiddelijk bij de strot grijpt.”
Carolien Geursten Blog

WatLeesJij.nl
:

"De metro van Moskou wordt mooi in beeld gebracht met al haar lijnen, overstapstations, werkruimtes en geheime passages. De mensen die de metro bevolken worden al even kleurrijk in beeld gebracht en hebben vaak interessante verhalen te vertellen. Uiteindelijk stelt het verhaal misschien niet zo heel veel voor, maar juist door de spannende momenten wanneer Artyom met diverse gevaarlijke tegenstanders wordt geconfronteerd, de mooie atmosferische beschrijvingen, de kleurrijke personages is het lekker leesvoer waar je uren zoet mee bent.”

“In het begin had ik erg moeite om het verhaal te begrijpen, het was erg langdradig en ik begreep niet zo goed waar het verhaal over ging, ook moeilijke woorden, dat ik dacht, wat betekend dit? ik moest me in het begin er echt toe zetten om het verhaal verder te willen lezen. Maar na ongeveer 110 blz. begon ik het boek leuker en interessanter te vinden en wilde ik het verhaal zeker uitlezen. en er kwam zelfs een verrassend einde, waardoor ik blij was dat ik het boek uitgelezen heb.”

“Het is vanaf het begin erg spannend en je wordt direct meegesleurd in de nogal drukkend donkere omgeving van de metro tunnels . Hier speelt het verhaal zich voornamelijk af. Toch komt er ook een bedreiging van boven maar ook in de metro tunnels zijn vele bedreigingen. Dit heeft te maken met politiek en godsdienst en ook onbekende bedreigingen zorgen voor onrust op de vele stations waar de mensen zo goed en zo kwaad als ze kunnen hun levens lijden.”

Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu